Ahad, 26 Jun 2011

CUTI & DUSUN BUAH-BUAHAN

24 Jun 2011....apa yang berlaku???hehehe
Keluarga sebelah Mak ada buat 'Family Day' kat Muda Resort, Pedu, Kedah...So, aku dan ahli2 keluarga yang lain pun join la this event..hehe..actually, resort tu dgn rumah my mom tak la jauh sangat..lebih kurang 30 minit perjalanan...kira dekat la jgk kan..hehe...Muda Resort ni terletak berhampiran dgn Empangan Muda, Tasik Pedu..dan resort ni dimiliki oleh MADA...

kami stay kat resort ni 2 hari 1 malam...hehe..suasana kt sini memang TERBAEK!!!!!bilik yg sediakan sangat2 selesa...ada aircond...swimming pool...and siap ada jakuzi lagi tau....harga pun berpatutan...kurang dari RM 90 untuk satu malam..dan yang lagi BEST....kesemua rumah rehat yang ada di sini dipenuhi dengan pelbagai jenis pokok buah-buahan tempatan...ada durian..rambutan...manggis...kedondong...langsat...dan macam2 la..setiap tetamu yang menginap di sini boleh memetik dan makan semua buah-buahan yang ada di sekeliling resort...resort ni kira macam resort dalam dusun buah la...

dan semasa menginap di sini, kami berpeluang mengutip buah durian yang luruh...first time, aku dpt rasa pengalaman mcm ni...maklumlah...aku takde dusun buah....hehe..kami bangun seawal jam 4 pagi semata2 untuk mengutip durian....pastu makan pulak durian pagi2 buta..memang fresh btul isi durian tu...sedap!!!!..rugi betul la sesiapa yang tak suka makan durian ni..hehe..

salah seorang sepupu aku siap ajak datang lagi ke tempat ni..dia kata tak puas.. hehe....pastu ada byk lagi pokok buah2an yang belum masak sepenuhnya..huhu...rasanya dalam seminggu lagi, mesti dah masak..hehehe..so, time tu mmg heaven la kalo datang ke Muda Resort nih..hehehe..

so, kalo next family day nak buat kat sini lagi, no hal la...sebab servis pun ok...penginapan pun lagi ok...hehehe...overall, memang enjoy la kat sini..hehe..:)

ni no bilik penginapan my family...






Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...