Selasa, 24 Mac 2009

my new niece

arini tanggal 24 march 2009 jam 1.17 ptg, aku telah mendapat seorang lagi anak saudara perempuan...so, skrg aku ade 2 ank sedara lelaki dan 2 ank sedara p'puan..i'm so happy!!!!!!

kakak aku seapututnya dijangka bersalin pada 6 april tapi baby ni kalut sgt nk tgk dunia..hehehe..dlm kul 2.53 pagi, abg aku kejutkan aku btau kak aku dh ada tanda2 nk bersalin...masa tu abg aku tgh kelam kabut bersiap nk gi hsptl..aku tny kak aku sakit ker?then dia jwb tak sakit pn tapi darah & air ketuban dh keluar...

after that, diaorang gi klinik..then, nurse kat klinik suruh trus gi hospital daerah..aku stay kat umah jg ank2 sedara aku...kul 5.00 pagi kak aku masuk wad..lagipun ruang tak terbuka lagi...

aku gi hospital selepas antar ank2 sedara aku ke sekolah...aku smp hospital kul 8.00 pagi..masa tu tak leh gi wad..so, aku gi breakfast dlu ngan abg ipar aku...lpas tu singgah kedai mesra petronas jp bli roti for my sis...then, gi hospital balik...

then, aku gi wad kak aku ditempatkan...aku tak dapat masuk ke wad sebab guard kat situ tak benarkan..so, aku mintak tlg guard tu antar makanan yg aku beli kepada kak aku...pastu aku trun dok dlm keta sambil baca newspaper...

dalam kul 9.45 kak aku call abg aku btau yang dia akan di hantar ke dewan bersalin..so, kiteorang trus la gi dewan bersalin & tunggu kat situ....bosan gak la coz tak de pape nk wat..just tunggu...sampai aku & ang ipar aku bleh plak tertido kat ruang menunggu tu...bila bangun, aku borak2 jp ngan makcik guard dewan bersalin tu..pastu makcik guard tu bagi aku majalah REMAJA...untuk aku baca la sambil menunggu...

aku tak tunggu lama coz aku kna gi amik ank2 sedara aku blk sekolah...jarak hospital ngan sekolah agak jauh la...pas amik diaorang, aku bwk diaorang gi lunch..pastu blik umah sembahyang..pastu aku bwk ank2 sedara aku gi hospital coz diaorang merengek nk gi hospital tgk mama diaorang...diaorang ckp rindu kat mama la plak...

sampai je kat hospital, abg aku suruh tunggu kat kafe..then, dia dtg btau yang kak aku dh selamat bersalin...alhamdullillah..syukur kedua2 selamat..then, dia tunjuk gambar baby kat kitaorang...bdk2 ni excited sgt coz dpt adik...tak sabar nk tgk baby..nk pegang baby...comel...

kul 4.30 baru la kami dibenarkan untuk masuk melawat..biasala prosedur hospital...mana boleh masuk ikut suka ati..hehehehe..

kami stay kat situ sampai abis waktu melawat..kul 7 mlm..tu pun mak guard datang arahkan untuk keluar...hehehehe..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...