Sabtu, 14 Mac 2009

KENDURI KAHWIN

erm..arini aku & family menghadiri 1 majlis perkahwinan..ini bkn kali pertama aku pergi ke majlis sebegini di terengganu...hehehe..
cuma di sini aku just nk share pandangan aku jer tentang sambutan majlis perkahwinan org terengganu..sepanjang pemerhatian aku, aku dapati majlisnya berbeza sedikit dgn negeri kelahiran aku iaitu Kedah...kalo di terengganu, kebanyakkan kenduri kahwin diadakan padsa hari jumaat..unik kan...hehehe...lg satu, kebanyakkan kenduri diadakan di rumah pengantin perempuan..jarang sgt kenduri di sebelah lelaki..kalo adapun, majlis di sebelah lelaki diadakan secara kecil-kecilan..dan majlis itu di kenali sbg kenduri sambut menantu.(if i'm not mistaken la)..kenduri sambut menantu ni tak meriah sgt..hanya dihadiri oleh sedara mara pengantin...
tapi kalo kat kedah, lain sgt...kenduri mahupun di seblh pihak p'puan or lelaki sgt meriah...kalo di terengganu, kita bleh tahu samada itu kenduri pihak p'puan ataupun kenduri pihak lelaki...sebenarnya ada beberapa perkara lagi berkaitan kenduri kahwin di terengganu ni mengikut pemerhatian aku la..nnt aku akan update lagi..hehehehehe..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...