Sabtu, 28 Mac 2009

EARTH HOUR 2009



Program ‘Earth Hour’ anjuran WWF dilaksanakan serentak di seluruh dunia pada hari ini iaitu 28 mac 2009 bermula jam 8.30 malam-9.30 malam (waktu tempatan) dengan memadamkan lampu sebagai simbolik di peringkat global mengurangkan kesan perubahan iklim.

Jadi sebagai salah seorang penduduk dunia yg prihatin, aku menyokong 100% program ini...aku & keluarga turut memadamkan semua lampu di rumah kami td bermula jam 8.30 mlm selama sejam..

Semasa bergelap tadi, tiba-tiba salah seorang jiran datang bertanya kenapa rumah kami gelap..Abg aku pn ckp la pasal Earth Hour & masalah pemanasan global ni...Dan aku tgk ke arah rumah jiran kami tu..rumah mereka bercahaya..mereka mungkin tidak menyedari mengenai kempen ni...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

cuba teka aku wat apa masa earth hour?haha, masa tu aku, mai and Nadiatulhusna merancang nak pi tengok KL yang gelap kat atas bukit dekat rumah kami tu, tapi kami pi giant dulu..shoping shoping shoping macam mak datin pastu pi bayaq, tengok2 jam, dah 9.50, giant dah nak tutup huhu. maka terlepaslah kami nak tengok acara yang disambut secara global tu. tapi aku sempat catch flight ke London pastu, and sempat la tengok dari Heathrow Airport London Bridge tu dah tak berlampu lagi..huhu.

Ceritera Azura berkata...

To mayyaclassic,
hahaha..shopping sakan ek...
takpa tak sempat tgk..tahun depan boleh tgk..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...