Khamis, 15 Disember 2011

Ombak Rindu

Aku agak ketinggalan dalam fenomena Ombak Rindu ni..hehehe..ye lah orang hari pertama tayangan dah pegi tengok..pastu org lain dh siap review pun psl filem tu....tp aku after 10 days hari tayangan baru la berkesempatan tengok..tu pun memula smp tiket sold out...mcm agak frust....tinggal yang malam jer..so, alang2 dah sampai my sis, my cozzie and i decided nk tgk jgk la...hehe..finally, we got the tickets...itu pun kta korang terpaksa duduk asing2...actually, 3 baris tempat duduk dari hadapan masih lg kosong..tp tak best la kalo duduk depan sbb nnt kepala kita terpaksa mendongak ke arah skrin...so, kitaorang pn bli la jgk utk 3 seat yg berasingan...so, kami dpt seat E12, F12 & F13...hehehehe....bila smp waktu tayangan, kami pun masuk ke dalam panggung...
pergh....ramai gila orang nk tgk OMBAK RINDU...hehehe...full house beb..sampaikkan seat hadapan sekali pun ada orang...
masa memula filem ni di tayangkan, ramai ckp citer ni sdey start from the begginning till ending...pastu mcm2 la orang komen...then, bila aku tgk filem tu....hehehehe
actually, bagi aku takde la nk mengalir airmata dari awal smp tamat crita..ada skit je part2 yg perlukan air mata tp takde la smp the whole story ko nak kna nangis kan....hehee..(ni pandangan aku je la)...if dlm novel, ye memang syahdu..smp nangis..tp dlm novel takde la sdey mana pun..hehe..apapun aku tgk filem ni sbb AARON AZIZ & LISA SURIHANI...aku memang minat tgk lakonan diorang nih not only dlam movie ni jer...boleh dikatakan hampir semua drama & filem lakonan aaron dan lisa ni aku tengok tau..hehe..
here, ada beberapa pics dari scene ombak rindu...hehehehe..
 **bleh tak nak imagine yg duduk sebelah aaron tu bukan si maya karin tu tp aku??heheheh..;p..
gediks kan...;p
 ***suka sgt dis scene...;p..

ha btw, ada beberapa part yang aku tak puas ati....aku  TAK suka sgt gaya tudung yang si izzah tu pakai...rs mcm nk masuk dlm skrin n betulkan tudung yg dia pakai tu..apasal la diorang tak bg dia pakai tudung mcm tudung ala ariani tuh..tudung yang simple mcm nora danish pakai dalam drama Tentang Dhia tu..kan ke elok tudung2 tu..ni pakai tidung bawal zaman tok kaduk...orang kampung skrg pakai tudung ariani, tudung hajaba tau..dh jarang dh org kampung pakai tudung bawal...hehehe..
tu citer pasal FILEM OMBAK RINDU...

now, nak citer pasal NOVEL OMBAK RINDU karya FAUZIAH ASHARI plak..hehehee

aku mula baca novel ni masa aku masih lagi bergelar student di UIA few years back....hehehe..aku pinjam dari kawan aku si NANIE HAMIM...hehe...
memang best jalan cerita dia...ada sedih..ada happy..ada geram...kiranya pelbagai ekemen emosi ada dalam novel ni...
dan novel tu ada sekuel tau..tp aku tak suka sangat jln cerita sekuel ombak rindu..sbb banyak konflik...izzah tetiba hilang..pastu hilang ingatan..tetiba muncul kembar izzah....mcm2 la...pastu hariz jd miskin la..pastu dok adik hariz, hazirah  (anak datuk sufiah a.k.a adik angkat hariz) dan  juga salleh (anak pak dollah yg jg adik kandung hariz) khianati hariz..tu yg smp jd miskin..
that's why aku tak baca sgt sekuel ombak rindu yang lain..aku cuma layan yg first part tu je which is ombak rindu itself..hehehe...


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...