Isnin, 9 Februari 2009

aku dan mat motor itu....

erm..2, 3 ari lepas aku ngan family aku gi kedai ARENA SPORTS & EQUIPMENT SDN BHD...abg ipar aku nk bli kasut bola dan yg sewaktu dgnnya...so, masa kat area ARENA tu, parking full..dh pusing byk kali kat situ tp takde parking..so, abg aku pn stop la kat tepi jln depan kedai elektrik sebelah arena tu..dia suh aku jg keta..meanwhile, dia ngan kak aku gi arena jap...so, aku pn tggu jer la dlm keta sambil2 dok ushar mana2 keta yg nk kuar...

after 10 minit, aku nmpk keta mercedes selang 2 keta dr tmpt aku nk kuar. yes...ada chance la aku nk park kat situ...so, aku pn cepat2 bg signal nk masuk & ke depan la skit....tiba2...ada la 1 motor warna biru ni ntah dtg dari mana2 trus masuk kat parking tuh...aku bengang sgt...panas ati tetiba...dh lama tggu n bagi signal..mamat tu plak trus selamba jer masuk...pdahal itu utk park keta bkn motor..motor park la kat lain. bengong tul la....at the same time, ntah mcmn tangan aku terkena hon kereta..kereta aku ni sensitif sket stereng tuh...bila dgr bunyi hon, mamat motor tu tgk arah aku...aku pn tnjuk la yg aku nk park kat situ...mamat tuh sengih2 mcm kerang busuk...

then, mamat tu pn trus alihkan motor dia & diaorang blah dr situ.. finally, aku berjaya gak dptkan parking tuh....blum pun sempat aku kuar dr keta, tetiba mamat motor ni dtg blik & park sebelah kete aku..dia park btul2 depan meter parking sebelah aku ni..actually sebelah keta aku ada keta myvi..so, ada la ruang sket nk ltk motor tu..aku cuak tiba2...ingatkan dia nk maki aku sbb aku dgr kecoh2 kat blkg keta aku...aku siap pesan kat ank buah aku supaya jgn tgk sebelah kanan...then, aku pn intai2 la dr cermin pndg belakang...rupa2nya ada polis trafik blkg aku..dia minta lesen kat mamat tu..tp mamat ni refuse nk bg...pembonceng motor mamat tu plak, awal2 lg dh lari masuk dlm arena tinggalkan mamat tu terkulat2 sorang2 kna soal ngan polis...

pastu, mamat tu bg ic..rupa2nya mamat tu tkde lesen memandu...tak lama pastu, kakak aku called suruh aku masuk dlm arena...aku & ank buah aku pn cpat2 la kuar dr keta & masuk dlm arena...masa nk kuar tu, aku nmpk la dtg lg sorang polis trafik kat situ...

masa aku kuar dr arena 30 minit kemudian, aku tgk motor & mamat tu dh takder...tinggal helmet jer kat situ...agaknya motor tu dh kna angkut skali ngan mamat tu ke balai kot..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...