Sabtu, 22 Oktober 2011

Akhirnya...:)

Alhamdulillah.....akhirnya tiba juga saat-saat yang telah aku nantikan...
Sangat happy tp pada masa yang sama rasa berdebar-debar jugak...

Semuanya bermula pada 18 oktober jam 12.51 pm yg lalu di mana aku telah menerima panggilan dr i seseorang...aku diminta utk datang melaporkan diri di JPN....Dan aku dikehendaki berada di tempat itu pada 20hb oktober...sgt happy bila aku ditempatkan di negeri kelahiran aku iaitu negeri jelapang padi nun di utara...hehehehe...lpas dpt call, bertalu2 sms masuk ke phone aku...kwn2 sms bertanyakan tmpt posting...then, dpt tahu my gangs (AJKK) dpt destinasi yg berbeza...except MISS TREASURE...dia dpt sama negeri ngan aku...My President dpt Terengganu..My Secretary dpt selangor...My Miss FnB dapat klate.....
so,ptg tu aku trus la bergegas ke stesen bas kuala terengganu utk membeli tiket...

khamis 20hb oktober, 4.30 am..aku smp di kedah...home sweet home...;)balilk umah...rest kejap..pastu pkl 8 am trus gerak ke destinasi utk melaporkan diri...sampai kat sana jmp 3 org kwn dr IPG yang sama ngan aku..wah ada geng...hehehe..

pastu pukul 9 am kami ada taklimat...selepas taklimat tamat, kami diberikan surat penempatan...huhu...sangat la berdebar2 saat itu...sejuk jari jemari...huhuhu...bila dpt je, semua org excited plus takut utk bukak surat tu..termasuk la aku...slow2 jer aku kuarkan kertas dr surat tu....then....

jeng....jeng


jeng....jeng...

fuh....................................................

alhamdulillah.......syukur...

so, ahad ni bermula lah dunia baru bagi aku....tempat kerja baru...kwn2 baru...suasana baru....harapanku agar semua urusan aku nnt akan berjalan lancar...semoga aku dapat harungi dunia baru ini dgn baik...insyaallah....

so...SJKCKHH..Here I Come......;)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...