Sabtu, 27 Disember 2008

exploration cameron highlands 2008

erm..25hb dec aritu, aku join explorace organized by BSN (bank simpanan nasional) cawangan kat area umah aku...explorace ni start dari gua musang sampai la tanah rata, cameron...
mcm aktiviti ada...kitaorg berkumpul kat masjid hadhari kul 6.30 pg...dlm kul 7 pg, kitaorg memulakan perjalanan...then, transit kat R&R Gua Musang dlm kul 9.30 pg..kitaorg makan kat R&R tu..actually tak byk kiosk yg dibuka kat situ..cuma 3 kiosk sajer yg buka..so, kna Q panjang coz ramai org stop kat situ termasuk para peserta exlporace...
then, dlm kul 10.30 pg, kitaorang memulakan perjalanan dimana check point pertama bermula di gua musang...sepanjang perjalanan kami diiringi dengan hujan renyai2...kami smp di blue valley lebih kurang pkl 12.00...dan masa tu jalan sesak giler dr blue valley smp la tanah rata...huhuhu...disaster...kitaorg smp kat last check point dlm kul 2...kalo jln tak sesak, kul 1 dh bleh smp...and my team adalah the first team yg smp dlu..hehe..pastu, kiteorg dpt kunci bilik...masa kat bilik tu, aku tertidor sbb pnat sgt...dlm kul 4 lebih bru bgn...pastu sembahyang..nasib baik bleh wat jama'..dlm kul 6, aku pegi brinchang sebab ada pasar malam..best gila kat situ...byk sayur2 segar, strawberry segar...harga berpatutan sgt...aku pusing2 kat situ smp kul 8 lebih..pastu aku pegi makan kat tanah rata...hujan trun lg...pas makan, trus balik ke tmpt penginapan..
keesokkannyer, kiteorg dibawa melawat tmpt2 menarik sekitar cameron...pastu ada acara penyampian hadiah utuk pemenang explorace...& my team is the WINNER of the explrace...drpd 14 soalan, kitaorag dpt jwb 13...hehehehe...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...